søndag 18. mars 2012

Mandagskaken

Vet det er mange arbeidsplasser som har kake på fredagen- jeg tenkte jeg skulle innføre mandagskake :-)
I morgen blir det havrecookies med tranebær og hvit sjokolade... Skal prøve meg på å skrive ned en oppskrift, selv om det meste går på "gefülen" når jeg baker...

200 g smør
250 g sukker (halvdelen brunt)
2 egg
ca 300 g hvetemel
100 g malte havregryn
2 ts vaniljesukker
2 ts bakepulver
200 g hvit sjokolade
100 g tørkede tranebær

Rør smør og sukker hvitt. Ha i ett og ett egg, rør ca 2 min. i mellom.
Bland det tørre og ha i.
Rør tilslutt inn sjokolade og tranebær.
Stekes på 170 grader i ca 15 min.

Sånn ellers, så har jeg gravd ned jordingskabelen som lå og slang i "hagen". Så nå er det klart til å ha å¨pukk og jord. Skal bli utrolig herlig å få ferdig uterommet til sommeren!
Blir travle dager på jobb framover, siden foreldrene mine er på ferie og har overlatt sjappa til meg ;-)
Ønsker dere alle en kjempefin uke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar