mandag 11. juli 2011

Kappeskjørt til mor gone wrong = snurrekjole til Mathilde

Siste innlegg før ferien!
Finner så masse inspirasjon i boka "Made by me", og tenkte jeg skulle sy kappeskjørt til meg selv. Klippet til, og prøvde å rynke med overlocken for første gang, gikk kjempebra!
Så ble det litt stort, så jeg klippet av det i kantene før jeg sydde det sammen...
Og da ble det jammen for lite....
Så da var det bare å klippe av litt til, klippe ribben litt smalere og sy sammen en kjole til Mathilde. Hadde ellers aldri tenkt på å ha ribb øverst i en sånn kjole, men hun var storfornøyd, og det ser jo faktisk ikke så værst ut ;-)

 Syns disse lilla småblomstrete stoffene er så søte og romantiske !

 Selvfølgelig måtte vi teste om det var en "ekte" snurrekjole, og det var det jammen meg!

 Denne kan det danses mye i i sommer, ser jeg... Og den kan sikkert brukes i flere år ;-)

Ei kjempefornøyd jente som helst ville sove med kjolen på <3 Og kjolen ser så behagelig ut at jeg tror jammen jeg skal sy en til meg selv også! Stor nok denne gangen, hihi...

1 kommentar: