mandag 1. august 2011

Sommerferien 2011

Jaja, da var sommeren over for denne gang...
3 uker ferie har vi hatt, været har vært så som så, men jammen har vi hatt det kjekt for det!
Første del av ferien gikk med til besøk i Paris, her bodde vi hos svogeren min m/familie, kjempekoselig! Nasjonaldagen og 2 dager i Disneyland fikk vi med oss, trøtte og grinete unger innimellom- men alt i alt en kjekk tur. Her kommer et bilderas fra Paris:
 Her skinner aftensolen over Notre Dame- fantastisk fint øyeblikk!
 Stor militærparade på nasjonaldagen, startet med "flyoppvisning"

 Så kom alle slags militærfolk marsjerende, masse rare uniformer....
 Paraden ble avsluttet med en kolonne av kjøretøy, her var alt fra små jeeper til tanks og lastebiler med traktorer på... Det som gjorde mest inntrykk var tanksene, som kom susende i 60 km/t på brostein... Da ristet det godt i bakken-trodde ikke de kunne kjøre så fort, jeg!
 To trøttinger som ikke orket å stå i kø for å komme OPP i Eifell-tårnet. Det passte mor godt, for det gadd ikke jeg heller... Uhorvelig lange køer :-(
 Slottet i Disneyland
 Hilste på mange Disney-karakterer, bl. a. Pluto
 Her koste Eskil seg! Biler er kuuuult
 Jungelbok-flåten fra Paraden i Disneyland
 Askepott og prinsen
Far hadde det fantastisk gøy på hestekarusellen....

Så tok vi Eurostar-toget over til London, leide bil der og kjørte litt nordover til Mablethorpe i Lincolnshire.
Her leide vi "husvogn", og levde som "trailer-trash" i 4 dager ;-)
Mablethorpe var en typisk, engelsk sommerferieby- full av spillehaller- men med en nyyydelig strand. Bare synd været ikke var det beste, for da hadde vi voksne også badet, hehe.






Så gikk turen til Sheffield for å treffe Sheryl, som jeg bodde sammen med det første året jeg studerte i Birmingham. Utrolig flott å se henne igjen!
Neste dag reiste vi til Northampton for å treffe Lucy (som jeg bodde med året etterpå). Her var vi i to dager, tok en dagstur til Warwick Castle- den dagen hadde vi knallvær (hadde glemt solkremen på hotellet, så jeg ble ganske hummerrød...)


 Dette må da være en dame-rustning!?

De siste 4 dagene av ferien brukte vi i London. Mathilde hadde 2 ting på programmet: hun skulle i London Eye, og ville se Big Ben. Så det gjorde vi. Var også en hel dag i London Zoo-masse kjekt å se på der!
Jeg ville jo gjerne ha shoppet litt, men det hadde vi rett og slett ikke anledning til- ungene hadde INGEN planer om å gå i butikker :-(




Og det var sinnsykt langt ned!
Men veldig kjekt å ha vært oppe for å se- en fantastisk utsikt :-D


Så det var et lite knippe bilder fra ferien vår- vi hadde det veldig kjekt, men det var utrolig godt å komme hjem til hverdagen igjen!

3 kommentarer:

  1. så utrolig kjekt d såg ut! e jo kjempe misunnelig ;)
    me har sagt me og SKA d disneyland ein eller aen gang, men vente t ungene e litt større, så di har me utbytte av d..
    virka som om dokker har hatt ein heilt fantastiske ferie, så mange bare kan drømma om. kjempe fine bilder :)

    SvarSlett
  2. Eg har vært i Disneyland sjøl for noen år siden, og skal dit med ungene når de er endel større. Ser ut som en bra ferietur dere har hatt!!

    SvarSlett
  3. Hei Lene!
    For en koselig ferie og masse kjekke bilder!!!
    Må være gøy å treffe de du studerte med,kan tenke meg dere koste dere.
    Men nå er det jo sånn at borte bra men hjemme best..alltid godt å komme hjem.
    Må se å få tatt meg en tur innover snart..
    Lykke til med stor skolejente!!!
    klem :)

    SvarSlett