søndag 28. august 2011

"Sunne" muffins

Hei og hå, nå er det lenge siden jeg har blogget... har vært hektisk både på jobb og her hjemme... 1.klassing har vi fått, og det er mye nytt som må innarbeides.
Passer på å følge opplegget mitt på vektklubb, og ligger akkurat på skjema med tanke på målet mitt :-) Har ikke trent noe særlig, men er blitt flinkere til å ta hus- og  hagearbeid og gå tur. Satser på overskudd til trening når det roer seg litt her hjemme.

Her kommer en sånn ca.oppskrift på bananmuffins jeg lagde i dag:

1 dl sukrin + litt stevia (kan erstattes med 1 dl brunt sukker + 2ss honning- dette er veeeldig godt, men ikke så kalorifattig som jeg vil ha det...)
0,75 dl rapsolje
2 egg
1 lite beger fettfri vaniljeyoghurt
2 modne bananer (moses)
2 dl hvetemel
1 dl havremel
1 ts bakepulver
1/2 ts natron
1/2 ts kanel

Bland det tørre og våte hver for seg, rør så det tørre inn i det våte. Fyll i former og stek på 180 grader i ca 15 min.
Jeg fikk 12 muffins som hver gir ca. 135 kalorier. Akkurat nok til et mellommåltid sammen med en kopp kaffe ;-)
 Muffinsene blir sikkert kjempegode med valnøtter og i, men det liker ikke ungene ;-)

Tilslutt et lite bilde av skolejenta vår! Eller ryggsekken med bein på, som vi kaller henne :-D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar