søndag 7. august 2011

Tilbake til hverdagen...

Jepp, da var det strieskjorte og havrelefse igjen! Eller- ihvertfall grove havrepannekaker ;-)

Denne herlige frokosten hadde jeg og Eskil i dag. Grove pannekaker (han hadde bare syltetøy på) med cottage cheese, lett blåbærsyltetøy, banan og jordbær! MMM, kjempegodt!
Er dårlig og skrive ned oppskrifter, pleier bare å gå litt på en slump av ditt og en dæsj av datt her hos meg... Men her er sånn noenlunde:

3 egg
4 dl melk av ønske (jeg brukte laktoseredusert lettmelk)
2 ss havremel
2 ss sammalt hvete
3 ss hvetemel
1/2 ts salt
Bittelitt Stevia (søtning)
2 ss olje/margarin

Jeg fikk 10 pannekaker av denne opskriften, det gir 99 kalorier pr pannekake. (uten tilbehør)

Har meldt meg inn i VG's vektklubb, liker opplegget med matdagbok der. Så gjenstår det å se om jeg når første målet mitt: -10 kg på 12 uker... Er så lei av at ingenting passer, og er absolutt ikke fornøyd med kroppen min. Sååå.... kanskje ikke så mye kaker på denne siden nå ;-) utenom det jeg baker til andre da, det lover jeg å legge ut. Sammen med litt sunne hverdagsoppskrifter!

3 kommentarer:

  1. Nam..deilig !
    Flink du er ..lykke til!
    Var innom lørdag..kommer igjen..
    God søndag!

    SvarSlett
  2. mmm, d såg skikkelig godt ut.. må kanskje prøva den oppskriftå! :)
    ønske deg kjempe masse lykke t, og komme t å følga me deg :)
    klem

    SvarSlett
  3. Tusen takk, begge to;-) Føler at når jeg "publiserer" på denne måten tar jeg meg gjerne ordentlig isammen!!!
    Pannekakene slo an hos Mathilde og gubbemannen og, restene ble fortært med blåbærsylt til dessert...

    SvarSlett