tirsdag 16. november 2010

Utfordringen med småspiste barn....

... er å lage spennende og fargerike matpakker hver dag...
Avogtil er det enkelt, noen ganger synes jeg det er pyton å måtte finne på noe nytt hver dag. Min store inspirasjon, "Matpakkemamma"s blogg ble til min store fortvilelse slettet tidligere i år, der var det masse spennende ideer å hente.
I dag var en ok dag, synes jeg, og mesteparten av maten ble spist. Vel, med unntak av skiva, men den spiser de nesten aldri, hehe...
Her er dagens matpakker :-)





Skive med skinke, et par sneier falukorv, fullkorns-cherios, eple, jordbær og druer.
Innholdet er det samme, bare matboksene som er forskjellige. I tillegg fikk de med hver sin yoghurt.

5 kommentarer:

  1. Og Jonas har bare yoghurt med i sekken sin han. Frukt spiser han bare hjemme. Men så spiser ikke han frokost i barnehagen heller da!!

    SvarSlett
  2. Så greie matbokser, kor har du kjøpt de?

    SvarSlett
  3. Den turkise er Tupperware, den er den kjekkeste- rommer mer enn den rosa.
    Den rosa heter Laptop Lunchbox, og kommer med 5 bokser (1 stor og 1 liten med lokk, og 3 uten lokk)Har kjøpt an på nettet.

    SvarSlett
  4. det var volsomt mye mat!for mye mat er mye farligere en for lite...

    SvarSlett
    Svar
    1. Matboksene ser større ut enn de er! For mye mat synes jeg ikke det er, barn som vokser skal spise sunt og variert. Ser mange av barna i barnehagen har både 3 og 4 skiver med seg.
      En skive + litt yougurt, korn og frukt syns jeg egentlig er minimum når det skal holde til 2 måltider...
      Ellers må jeg si at begge barna mine er veldig tynne, og jeg liker bedre at de spiser vanlig mat enn snop og kaker.

      Slett