tirsdag 11. januar 2011

Enda et forsøk på doughnuts :-)

Og dette synes jeg ble veldig bra!

Vi prøver å kutte ned på frityrstekt mat, og jeg ble veldig glad når jeg kom over en oppskrift på doughnuts stekt i vanlig ovn! I tillegg ble de jo enda "sunnere" da jeg gikk tom for hvetemel, og måtte bruke litt sammalt hvete i dem :-)
Her er bilde av ferdighevet doughnut før steking, her kan du se at jeg har brukt grovt mel:

Og her er et fin samling "glaserte" doughnuts:

Noen med sukker og kanel

Noen med blå glasur og sjokoladestrø

Og min favoritt igjen- rosa med perlemors sukkerkrystaller!




Og de smakte faktisk kjempegodt!

Pappa lurte nemlig på hvor alle muffinsene var blitt av, og hvorfor ingen fikk bli med på jobb....
Derfor bakte jeg disse i kveld- så blir det ihvertfall noe til kaffekoppen i morgen!

Her er link til oppskriften

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar