søndag 30. januar 2011

Søndagsbaksten

I dag hadde jeg lyst på gjærbakst, det er det veldig lenge siden jeg har laget. Valget falt på "amerikanske kanelboller", Cinnamon Buns, med blåbær. De falt i smak hos både liten og stor, og mannen min som ikke har matlyst for tiden spiste 3 stykker!
Det som gjør disse forskjellige fra vanlige kanelboller er at det er vaniljepudding-pulver og fløte i dem, som gir en kjempegod smak og konsistens. Her er oppskriften :-)

Bollene før etterheving og steking

Mmmm, nystekte kanelboller- ingenting som lukter så godt!

Jeg laget osteglasur på, det var veldig mye bedre enn vanlig melisglasur.

Disse forsvant på 10 min.......

Jeg hadde akkurat tatt disse ut av ovnen da min bror kom innom- vi gikk en god tur med naboen og hundene, og så gikk vi hjem og hadde kaffe og hver sin bolle etterpå. Resten forsvant fort da mann og barn kom hjem :-)
Jeg har også laget muslibars idag, men de står til avkjøling nå, skal legge inn flere bilder senere.

1 kommentar: