søndag 13. februar 2011

Morsdagskake og CakePops til Allehjerters dag

Idag er det morsdag, gratulerer til alle dere fantastiske mødre der ute! Husk at for noen er - og vil alltid være- verdens beste mamma!
Min mamma fikk kake, jeg gikk idag for en Rose Cake, som består av hvit kakebunn, fyllt med jordbær/marshmellow-mousse, og toppet med kremroser.
Rosene ble ikke så fine som kaken jeg hadde som utgangspunkt, trenger nok endel øving der, ja...

Men det lignet jo litt på roser, ihverfall :-)

Her er bilde av kaken inni- synes den var frisk og god! Ble litt mye krem på toppen, menmen...


Til kaken stekte jeg 2 bunner som jeg delte i 2, men brukte bare 3 deler. Så da hadde jeg en halv kakebunn til overs som jeg lagde cakepops av. Cakepops er kjempemorsomt å lage, og gøy for ungene å være med på!

Fremgangsmåten er som følger:
Smuldre kakebunn i en skål.
Tilsett kremost og smeltet (hvit) sjokolade. Her må du se det an med mengden- men det skal "henge sammen". Jeg brukte et beger med meierienes kremost mandarin/ananas og ca 80 gram sjokolade.
Rør dette godt sammen, og trykk røren ut i ca 1,5-2 cm høyde.
Bruk utstikker og stikk ut hjerter, eller rull til kuler med hendene.
Sett kaldt (helst i fryseren) i 1/2 time.

Smelt sjokolade eller wilton candy melt i en skål, og ha dette klart.
Dypp en pinne eller sugerør i litt sjokolade og stikk inn i "popsene". Dypp dem i sjokoladen, jeg brukte en teskje til å jevne det litt. Ha ev. pynt på før sjokoladen stivner.
Sett til tørk i et glass ca 1 min.
 Legg dem på et brett, og oppbevar dem kjølig.

Jeg hadde ikke smeltet nok candy melt til alle, så noen av hjertene la jeg oppå et Melkehjerte, og pyntet med en mokkabønne.






Håper alle har hatt en strålende morsdag, det har ihvertfall jeg, jeg fikk ny kjøkkenmaskin! Så nå er Kenwood Majoren (den var aaalt for stor) byttet ut med en nydelig kremfarget KitchenAid Artisan!
Tuuusen takk solstrålene mine!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar