søndag 1. mai 2011

Den lille larven aldrimett

Huff, da var vi allerede kommet til mai, tenk, en hel måned uten noe innlegg fra min side :-(
Har fått spørsmål fra flere om det ikke snart kommer noen kjekke bakebilder, denne helgen hadde jeg en bestilling, så her kommer bilder av den!
Silje ble 30 år igår, HURRA!!! Hun jobber i barnehage, og er derav barnslig av natur, haha.... Og hun elsker boken "Den lille larven aldrimett" Selvfølgelig måtte hun ha larvekake!


Kaken består av 20 vaniljemuffins bakt med creme brulee iskrem i røra, og en minikake av samme røre, med sjokoladeglasur og marsipantrekk.

Jeg bruker alltid muffinsbrett som jeg setter formene i, da holder de så mye bedre på fasongen, og flyter ikke ut.

Her er muffinsene ferdig stekt, duftet herlig!

På toppen har jeg "Angel feather icing", men det er så utrolig varmt her for tiden, at den begynte å smelte/renne før jeg fikk satt dem kjølig :-(  (Ja, vet jeg ikke skal klage på varmen og sola, men akkurat når jeg pynter kaker skulle jeg ønske jeg hadde kjølerom....)

 Her er larven ferdigpyntet, bildet er tatt uten blitz, så fargen er ikke riktig...
Her ser dere at fargen er grønn, ikke turkis.
Det var larvekaken, nærmer seg jo også 17. mai nå, da skal jeg lage både muffins og kake. Skal prøve å være flinkere å legge ut innlegg, har bare ikke fått gjort så mye her hjemme siden jeg jobber såpass mye som jeg gjør. Men nå ser det ut som det kanskje blir LITT mer tid hjemme :-D

3 kommentarer:

  1. Du Lene, du Lene :-) Herlige kaka, og heldigen bursdagsjentå :-0

    SvarSlett
  2. For en super kake!!!
    Knallfin!!!
    Kjekt å få en sånn til bursdagen..det må jeg si!
    Ha en fin dag i solen!

    SvarSlett
  3. Takk skal dere ha :-)
    Ønsker deg også en super dag i solen og hagen, Anne M!!!
    Gleder meg masse til vi får opp garasjen-da skal jeg anlegge hage, da! Får komme til deg for inspirasjon ;-)

    SvarSlett