søndag 19. juni 2011

50-års kake til verdens skjønneste kollega

Skjønneste Synnøve blir 50 i morgen, hipp hipp hurra!!!
Selvfølgelig må jeg ha med kake! Hun er allergisk mot en del, og tåler ikke melk eller nøtter/mandler. Var derfor litt spent på hvordan denne kaken ville bli... Men jeg tror den ble bra- de forskjellige "delene" smakte ihvertfall bra hver for seg :-) Håper komboen er så bra som jeg tror!

Kaken består av fire bunner Devil's Food Cake (mørk sjokoladekake). Jeg har brukt Melange uten melk istedet for smør.
Til fyll har jeg brukt 2 lag med en slags mousse laget av blåbærgele, bringebærpurè og vispet "krem". Bruker her Condito Whipping, som er en vegetabilsk, laktosefri krem som kan vispes, og som holder veldig godt på formen. Denne har jeg brukt før, hvis  jeg skal pynte kaker med krem- den renner ikke slik vanlig kremfløte gjør.
Herlig bringebærpurè, mmm lukter sååå godt!

Det andre fyllet er en slags sjokolademousse, laget av sjokolade-soyadessert, smeltet melkefri sjokolade og vispet "krem". Dette fyllet har jeg også smurt opp kaken med.
 Denne desserten bruker vi en del, siden Eskil heller ikke tåler melk så godt...
 Her er kaken før den er trukket- høy og fin :-)
Her er kaken smurt opp med sjokoladefyllet.
Så er kaken trukket med lys turkis marshmellowfondant.
Jeg fikk nye utstikkere her forleden, så dette er mitt første forsøk på Calaliljer... Ikke så helt "gale" syns jeg, til å være første gang :-)
Fondanten sprakk litt på den ene siden, så da lappet jeg med et par hjerter... 

Neste helg kommer det både kake og cupcakes ;-) Gleder meg kjempemasse til fredag, da skal jeg på cupcake-kurs med Manuela fra Passion4baking !
Ha en fortsatt fin søndag, alle sammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar